چرا معاینه دهان و دندان لازم است؟

چرا معاینه دهان و دندان لازم است؟

 

معاینه دهان و دندان فرایند معاینه‌ای است که توسط دندانپزشکان به منظور بررسی دقیق دندان‌ها، لثه‌ها و سلامت دهان انجام می‌شود. معاینه دندان باید برای شناسایی مشکلات احتمالی، برنامه ریزی درمان و تعیین نیازهای بیمار انجام شود. همان‌طور که مشخص است، ابتدای دستگاه گوارش دهان است و به دلایلی مانند تماس با انواع غذا، شرایط بسیار مطلوبی برای تکثیر میکروارگانیسم‌های داخل دهانی دارد؛ بنابراین لازم است به طور مرتب دهان و دندان‌ها را تمیز کنید.

بی توجهی به نظافت دهان و دندان یا مشکلاتی که ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود می‌تواند بیماری‌های دندان و لثه را به همراه داشته باشد. در این صورت معاینه دندان وارد عمل می‌شود و اطمینان حاصل می‌شود که عوامل ایجاد ناراحتی با معاینه مشخص می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است نیاز به انجام آزمایشات مختلف در کنار معاینه باشد.

حتی اگر زندگی پرمشغله باشد، انجام منظم معاینه دهان برای حفظ سلامت دهان ضروری است. در حالی که بسیاری از مردم منتظرند تا درد را تجربه کنند یا به دلیل وضعیت دندان‌ها و لثه‌های خود احساس ناراحتی کنند، مراجعه منظم به دندانپزشک عمومی می‌تواند از بروز ناراحتی و درد جلوگیری کند. در این مقاله به فواید معاینات منظم دهان و دندان و اینکه چگونه می‌تواند به سلامت لبخند شما برای تمام عمر کمک کند، صحبت خواهیم کرد.

معاینات روتین دندان بخشی ضروری از بهداشت دهان و دندان است. آنها به دندانپزشک شما این فرصت را می‌دهند تا دندان‌ها، لثه‌ها و سایر نواحی دهان شما را بررسی کند و مشکلاتی را که ممکن است تجربه می‌کنید بررسی کند.

بسیاری از مسائلی که روی دندان‌های شما تأثیر می‌گذارند تقریباً غیر قابل محسوس هستند و ممکن است به چشم متخصص دندانپزشکی برای تشخیص آنها نیاز باشد. مواردی مانند حفره‌های جزئی، دندان‌های نهفته، بیماری لثه و سایر نگرانی‌های مربوط به سلامت دهان ممکن است برای مدتی بدون اینکه متوجه شوید وجود داشته باشند.

معاینه دهان و دندان